Kolik písniček na jedno CD?

Předtím než se blbě zeptáte, zkuste pohledat zde ...
Blast
Příspěvky: 67
Registrován: 13 lis 2010 21:25

Re: Kolik písniček na jedno CD?

Příspěvek od Blast »

Ne pokud i na CD to zůstane mp3
Reloop Mixage Interface edition, Reloop RHP-10

Majky_mike
Příspěvky: 548
Registrován: 25 bře 2010 18:40

Re: Kolik písniček na jedno CD?

Příspěvek od Majky_mike »

Vždycky musíte dodržet formát, v jakém jste ho koupili... když si koupíte wave, měli byste ho přehrávat jako wave (tedy třeba z datového CD, DVD, USB apod.), když MP3, tak jako MP3.

Tedy nesmíte audio CD konvertovat třeba do MP3 a pak přehrávat, nebo naopak. Nicméně ten "originální" soubor můžete přenášet a kopírovat. Stáhnout si ho do PC a přehrávat třeba z USB apod.

Ale je potřeba říct, že tohle jsou zbytečné starosti. Nikdy (s výjimkou AZUa) jsem nikdy neslyšel o nikom, kdo by s Osou řešil nějaké problémy v tomhle směru. Fakt nikdy. Vždycky to bylo něco ve stylu "slyšel jsem, známému se stalo", ale nikdy "stalo se mi".

OSA se stará o vybírání poplatků z veřejné produkce. To jsou pro ně snadné peníze, spousta peněz. Kontrolování nosičů DJům je strašně moc práce na samé hraně zákona, ze které je stejně kulové.

Já si ze své pozice (jsem Mgr práv) absolutně ten případnej spor neumim v dnešní době představit. OSA by nějak musela prokázat škodu nad 5.000,- Kč. Fakt netušim jak by to mohla udělat. Taky je třeba vzít v potaz, že ta podmínka hraní v originálním formátu není žádné dogma. V každém státě tohle platí trochu jinak, takže pokud budete tvrdit, že ten či onen konkrétní track je koupen digitálně z té či oné země. Nebo, že byl stažen ze serveru, který tvrdil, že má oficiální souhlas autora... a mezi tím byl zrušen.

Těch možností je strašně moc a OSA nebude u soudu nikdy schopná nepochybně prokázat škodu a rozhodně už ne váš úmysl (což sice v otázky škody není klíčové, ale současné autorské právo a mezinárodní smlouvy jsou natolik nepřehledné, že vám to soudcem bude dáno minimálně k dobru). Aby byla fakt prokázána škoda nad 5tis, musela by OSA mít od policie provedený (a ta od soudu předem schválený) odposlech pravděpodobně z několika různých akcí. Protože by šlo řádově o 100+ tracků, které na jedné akci jen tak nezahrajete. A hromadu znaleckejch posudků, které by track z nahrávky identifikují a dají právní rozbor kdo je vlastně majitelem práv k tracku (protože OSA všechna práva nevlastní a ani je nemá smluvně podchycená... mnoho producentů OSA žádným způsobem nezastupuje).

Možná nějakej samosoudce v první instanci (pamatující časy před 89) dá Ose zapravdu, ale až se tím bude někdo zabejvat serióznějš v druhé instanci, tak to nemůže projít. A tohle OSA moc dobře ví, takže se soustředí jen na drobné bububu a vybírání peněz, než na kraviny.

Já osobně si ale tracky kupuju z jiného důvodu. Na netu létají miliony verzí každého tracku v nejrůznější kvalitě, často i z youtube ale v 320 MP3 apod. Mnohdy je tam dávají i vydavatelství s různejma "pastma" pro DJ... třeba nekonzistentním tempem apod. Stahovat si track z netu by třeba pro moje nároky znamenalo, stáhnout si ho 20x z různejch zdrojů a pak porovnávat, kterej je nejlepší, nekolísá mu tempo atd. Takhle si ho můžu za 30-40 Kč stáhnout za 1 minutu v maximální možné kvalitě.

Ale případného konvertu bych se nebál. Nemám informaci o tom, že by na tohle téma v posledních 5ti letech proběhnul v ČR jedinej soud a silně o tom pochybuju. Pro Osu je tohle nesmyslné plýtvání času a prostředky. V ČR jsou tisíce nenahlášenejch míst produkce a z každého nově objeveného jdou Ose mnohem zajímavější peníze, než z DJe, který si kupuje originálky... navíc často ze zahraničí :-). Nesmysl.

Odpovědět