Mám domluvené akce, při kterých se hlavně bude mluvit do mikrofonu! Takze už jsem, jednu takovou akci měl, a furt jsem musel dávat šavlu dolu, a dělat to celej den!Dj.BoB píše:Jo, ale jak psal Ludek, musí to být mixák, který umí manuálně nastavit útlum talkoveru. Mám tu mix BST na kterém jsme hráli cca před 9ti lety a má pevný Talkover, ale uplně k ničemu. Má velký útlum a nikdy se to ani snad na akci nepoužilo. Stejně nevím na co to chceš? Lepší je stáhnout šavlu a hotovo.
Krabička na stišování hudby
Re: Krabička na stišování hudby
Omnitronic DX-2222
Zesilovač-SPL 1000
Hercules dj control mp3 e2
Zesilovač-SPL 1000
Hercules dj control mp3 e2
Re: Krabička na stišování hudby
oprava k pusedj-mix-dj píše:Mám domluvené akce, při kterých se hlavně bude mluvit do mikrofonu! Takze už jsem, jednu takovou akci měl, a furt jsem musel dávat šavlu dolu, a dělat to celej den!Dj.BoB píše:Jo, ale jak psal Ludek, musí to být mixák, který umí manuálně nastavit útlum talkoveru. Mám tu mix BST na kterém jsme hráli cca před 9ti lety a má pevný Talkover, ale uplně k ničemu. Má velký útlum a nikdy se to ani snad na akci nepoužilo. Stejně nevím na co to chceš? Lepší je stáhnout šavlu a hotovo.to fakt už moc nešlo, házet písničky + kontrolovat kdy si dá moderátor mikrofon k ruce, fakt sem měl "krizovku"... Diky
Omnitronic DX-2222
Zesilovač-SPL 1000
Hercules dj control mp3 e2
Zesilovač-SPL 1000
Hercules dj control mp3 e2
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
Protože neznám (to ale fakt neznamená, že neexistuje) žádný programovatelný multiefekt, který by uměl na základě výstupu mikrofonu ztišit (nebo prostě něco udělat) s několika nezávislejma zdrojema signálu.Ludek píše:Proč do toho tahat MIDI? Odkud by vedlo?Majky_mike píše:Jestli máš pult, kde si můžeš nastavit efektovou smyčku na všechny kanály, tak by jsi potřeboval nějaký MIDI říditelný efekt + MIDI, které by ho na základě mikrofonu řídilo (určitě to bude existovat).![]()
Takový multiefekt, který by to uměl a byl říditelný midi signálem, ale existuje (případně by jich mohl použít neomezené množství).
Takže by stačilo udělat hodně jednoduchou krabičku (určitě bude i koupitelná) v cestě mikrofonu do mixáku, která by generovala opovídající MIDI signál při zapnutí mikrofonu a řidila tím ten efekt(y).
Kutil by si to celkem levně i vyrobil... možná by se vešel i do těch 2,5 tis.
Ale jinak se shodneme, že to je fakt spíše akademická a teoretická debata
Re: Krabička na stišování hudby
existuje, ja psal Ludek kompresor se Side chain, napr DBX 266XL za cca 3200, ja jsem tohle pouzival u DSP Rane 26z u aparatu, ze jsem pres side chain kompresor delal pozvolnejsi nabeh limiteru, takze to nebylo tak slyset, jako kdyz limiter nabehl naplnoMajky_mike píše: Protože neznám (to ale fakt neznamená, že neexistuje) žádný programovatelný multiefekt, který by uměl na základě výstupu mikrofonu ztišit (nebo prostě něco udělat) s několika nezávislejma zdrojema signálu.
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
jasně... ale to by bylo řešení jen pro jeden kanál, ne? Jak by jsi to zapojil na 2 kanály. Leda k tomu přidat ještě jeden malej mix za DJ mix.honcka píše:existuje, ja psal Ludek kompresor se Side chain, napr DBX 266XL za cca 3200, ja jsem tohle pouzival u DSP Rane 26z u aparatu, ze jsem pres side chain kompresor delal pozvolnejsi nabeh limiteru, takze to nebylo tak slyset, jako kdyz limiter nabehl naplnoMajky_mike píše: Protože neznám (to ale fakt neznamená, že neexistuje) žádný programovatelný multiefekt, který by uměl na základě výstupu mikrofonu ztišit (nebo prostě něco udělat) s několika nezávislejma zdrojema signálu.
Re: Krabička na stišování hudby
samozrejme musis mit mix s pripojenim na externi efektor
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
jasně... ale jak by jsi to u takového mixu zapojil? Ten kompresor má na efekt jednu smyčku. A ty do ní potřebuješ dostat minimálně 2 nezávislé kanály, které mohou jet najednou. Leda, že by tvůj mix uměl nějak posílat master mimo mikrofonu.honcka píše:samozrejme musis mit mix s pripojenim na externi efektor
Ono by to třeba nějak šlo... kdyby byl vstup efektové smyčky až post fader. Protože pak by do něj stejně šel jen jeden signál (pokud by ho stahoval). Ale reálně... na jakém mixáku tohleto udělá? A jak se s tím bude pracovat? Pokaždé když bude míchat, mu oba signály pojedou najednou do obou šavlí.
Já nevim... nechtěl bych to takhle dělat. Jedinou rozumnou volbou by byl nějakej zvukařskej pult, který by uměl předmíchat oba kanály, poslat do smyčky a až následně míchat s mikrofonem. Tu postfaderovou možnost bych v praxi zkoušet nechtěl.
Re: Krabička na stišování hudby
třeba tahle věc podle technického popisu umí to, co potřebuješ, ale pochybuju, že bude stát do 2500,- a navíc je hodně velká: http://www.inlineinc.com/datasheets/swp ... 123ds.html
pak jsem taky narazil na zesilovače s extra mikrofonním vstupem s talk over, ale to asi taky neřeší tvůj problém.
prostě pokud tuhle funkci chceš solidně využívat, budeš na to potřebovat odpovídající mixák, jak už tady mnozí psali..
pak jsem taky narazil na zesilovače s extra mikrofonním vstupem s talk over, ale to asi taky neřeší tvůj problém.
prostě pokud tuhle funkci chceš solidně využívat, budeš na to potřebovat odpovídající mixák, jak už tady mnozí psali..
Hudba: soundcloud.com/sqadra
Fotoreporty: sqadra.rajce.idnes.cz
Fotoreporty: sqadra.rajce.idnes.cz
Re: Krabička na stišování hudby
jenom teoretizuju, prakticky to nemusi fungovat, mozna je to uplna kravinaMajky_mike píše:jasně... ale jak by jsi to u takového mixu zapojil? Ten kompresor má na efekt jednu smyčku. A ty do ní potřebuješ dostat minimálně 2 nezávislé kanály, které mohou jet najednou. Leda, že by tvůj mix uměl nějak posílat master mimo mikrofonu.honcka píše:samozrejme musis mit mix s pripojenim na externi efektor
Ono by to třeba nějak šlo... kdyby byl vstup efektové smyčky až post fader. Protože pak by do něj stejně šel jen jeden signál (pokud by ho stahoval). Ale reálně... na jakém mixáku tohleto udělá? A jak se s tím bude pracovat? Pokaždé když bude míchat, mu oba signály pojedou najednou do obou šavlí.
Já nevim... nechtěl bych to takhle dělat. Jedinou rozumnou volbou by byl nějakej zvukařskej pult, který by uměl předmíchat oba kanály, poslat do smyčky a až následně míchat s mikrofonem. Tu postfaderovou možnost bych v praxi zkoušet nechtěl.
mic->mic preamp->splitter to rozdeli na 3 kanaly 2 kontrolni a hudebni, kontrolni zapojis do sidechain, hudebni do mixu do linkovyho vstupu, vstupy a vystupy z kompresoru zapojis do send/return na mixu a u kazdyho kanalu, kterej chces aby se ti tlumil das potak efektoru na max (u kazdy znacky se to jmenuje jinak u denonu Color u A&H Wet Dry) pak nastavis treshold/ratio/attack/release komprese a muzes to pouzivat
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
Jasně... ale to budeš řešit ten problé, o kterém jsem psal.honcka píše:jenom teoretizuju, prakticky to nemusi fungovat, mozna je to uplna kravinaMajky_mike píše:jasně... ale jak by jsi to u takového mixu zapojil? Ten kompresor má na efekt jednu smyčku. A ty do ní potřebuješ dostat minimálně 2 nezávislé kanály, které mohou jet najednou. Leda, že by tvůj mix uměl nějak posílat master mimo mikrofonu.honcka píše:samozrejme musis mit mix s pripojenim na externi efektor
Ono by to třeba nějak šlo... kdyby byl vstup efektové smyčky až post fader. Protože pak by do něj stejně šel jen jeden signál (pokud by ho stahoval). Ale reálně... na jakém mixáku tohleto udělá? A jak se s tím bude pracovat? Pokaždé když bude míchat, mu oba signály pojedou najednou do obou šavlí.
Já nevim... nechtěl bych to takhle dělat. Jedinou rozumnou volbou by byl nějakej zvukařskej pult, který by uměl předmíchat oba kanály, poslat do smyčky a až následně míchat s mikrofonem. Tu postfaderovou možnost bych v praxi zkoušet nechtěl.
mic->mic preamp->splitter to rozdeli na 3 kanaly 2 kontrolni a hudebni, kontrolni zapojis do sidechain, hudebni do mixu do linkovyho vstupu, vstupy a vystupy z kompresoru zapojis do send/return na mixu a u kazdyho kanalu, kterej chces aby se ti tlumil das potak efektoru na max (u kazdy znacky se to jmenuje jinak u denonu Color u A&H Wet Dry) pak nastavis treshold/ratio/attack/release komprese a muzes to pouzivat
Buď ten efektor bude pre fader a pak to nepůjde vůbec (respektive půjde... ale do vyjetého kanálu bude hrát na plnej knedlík i druhej kanál ztišenej, protože v efektové smyčce ztišenej nebude) a nebo to bude postfader, což by sice teoreticky jít mělo, ale stejně to bude ten případ o kterým jsem psal, kdy při současném vyjetí obou šavlí se bude signál multiplikovat a bude na obou šavlích najednou. Teoreticky by to fungovat mohlo, ale prakticky bych to vidět nechtěl... může to přecejenom dělat cokoliv.
Navíc myslim, že většina DJ pultů bude mít efektor pre fader. A tam ta použitelnost bude úplně ničemná. Musel každej přechod "zamluvit" a hned pauznout na playeru (což je pak otázka jestli by vůbec potřeboval mixák).
Jediné co mě napadá, by bylo ten mikrofon rozsplitovat ještě více a použít ty efekty hned 2x. A dát je do cesty playerům. To by asi fungovat mohlo
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
Na stranu druhou... kdyby se člověk odprostil od toho vícekanálového "požadavku" a prostě si efektor vždycky přepnul jen na kanál, do kterého chce mluvit. Asi by to i použitelné být mohlo.
Re: Krabička na stišování hudby
kdyz to mas do sendu a oba ty kanaly zenes pres efektor
jinak s tim premluvenim mas pravdu, pro prakticky vyuziti to moc neni, ale me bavi takovyhle teoretizovani
jinak s tim premluvenim mas pravdu, pro prakticky vyuziti to moc neni, ale me bavi takovyhle teoretizovani
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: Krabička na stišování hudby
Jj... to mě taky. Koneckonců na tom, že to je blbost jsme se všichni shodli už na začátku debatyhoncka píše:kdyz to mas do sendu a oba ty kanaly zenes pres efektor
jinak s tim premluvenim mas pravdu, pro prakticky vyuziti to moc neni, ale me bavi takovyhle teoretizovani
//
jasně... já vim, jak to myslíš. Ale ta smyčka (s/r) je před faderem nebo za ním. Třeba na DJM 2000 je před faderem a hádám, že takhle bude u drtivé většiny DJ pultů, protože to je na DJ efekt lepší.
A pokud by použil takhle zapojený efekt před faderem, nemohl by z principu míchat, protože v obou faderech by jelo to samé. Nehledě teda na to, že DJ pultů, které umí poslat 2 nezávislé kanály (a ne master) do S/R asi moc nebude.
Ale kdyby si ten "talkover" zapínal tím, že by efekt prostě aktivoval na vybraný kanál, který hraje... fungovalo by mu to (asi


