Tak snad jsem to popsal dobře. budu rád za každou radu
Málo přesnosti nebo špatný postup?
Málo přesnosti nebo špatný postup?
Ahoj, měl bych jednu možná troškou hloupou otázku, ale nechci objevovat znova Ameriku. Dejme tomu, že track A hraje do eteru a budu navazovat trackem B. Track A odehraje hlavní část a blíží se chvíle, kdy chci přidat B. Rychlost, Cue bod a hlasitost tracku B mam už srovnanou a připravenou. Na dohrávajícím tracku A se blíží chvíle změny a jak nastane tak chci pustit začátek „B“. Otázkou teď je, jak to udělat. Trénuju to tak, že zkouším přesně v tu správnou chvíli spustit B přímo do eteru. Někdy se to daří a zní to dobře, ale někdy to netrefím úplně přesně a je to samozřejmě slyšet. Zajímalo by mě, jestli ta „technika“ je ok a mám jen trénovat tu přesnost a nebo jestli se to dělá prostě jinak. Zkoušel jsem si to připravit i přes loopy Ve sluchátkách sem si pustil smyčku, aby seděla na doby atd., ale problém je vždy s přesností smyčky. I malá nepřesnost se počtem opakování nasčítává a pak z toho leze humus.
Tak snad jsem to popsal dobře. budu rád za každou radu
Tak snad jsem to popsal dobře. budu rád za každou radu
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Pokud se ti rozjíždí smyčka, není jiná rada, než jí udělat správně, popřípadě používat pořád dokola na dorovnaní jog. Co se týká přesností s pouštěním do éteru, opět není jiná rada než to pustit přesně.
Nečekal jsi snad, že se dočkáš nějaký rady co z tebe udělá dokonalého dje za 5 sec?
Nečekal jsi snad, že se dočkáš nějaký rady co z tebe udělá dokonalého dje za 5 sec?
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Ne to jsem samozřejmě nečekal. Spíš mě šlo o to, jestli dál trénovat tu přenost spuštění a nebo se to dělá jinak a já o tom jen nevimToLa píše:Pokud se ti rozjíždí smyčka, není jiná rada, než jí udělat správně, popřípadě používat pořád dokola na dorovnaní jog. Co se týká přesností s pouštěním do éteru, opět není jiná rada než to pustit přesně.
Nečekal jsi snad, že se dočkáš nějaký rady co z tebe udělá dokonalého dje za 5 sec?
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
To je docela hloupá otázka. Je snad jasný, že natrénovát jde všechno. 
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Pro zkušenýho možná hloupá, ale pro mě má odpověd hodnotu, takže díky 
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Samozřejmě jde "odpálit" track B přesně do tracku A, chce to jen trénink. Lze ale i odpálit track B ve sluchátkách (tj. nehraje do éteru), dorovnat a pak po srovnání do éteru VE SPRÁVNOU DOBU pustit. Správnou dobu prostě musíš poznat, většinou to je po 16ti nebo 32 beatech, kdy lze track do éteru pustit. V praxi používám střídavě oba způsoby. Záleží na náladě, charakteru tracku a celkovém pocitu.
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Ano, tak jak píše djfelixus jsem to dělal doteď. Do sluchátek jsem odpálil B, dorovnal a pak pustil do etheru, ale problém je ten, že ten track B už máš pak nekde jinde když byl odpálenej dřív a neni to prostě ono. Sice jsou pak bezpečně srovnaný beaty, ale je to celkově posunutý proti původní představě mixu...
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
na to musis dost dobře znát tracky který hraješ, pak ti nebude dělat problém si v hlavě tech 32dob odečíst/odmyslet. Chce to proste jenom zkoušet...
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
To mě přijde dost složitý. Soustředit se na track A hrající do eteru, přitom mít v hlavě ten track za 32 dob a do toho pustit B rovnat a pak to tam za těch 32 dob hodit... nevim no. Počítat si těch 32 dob od odpálení B do sluchátek si umim představit ale to předtím moc ne. Navíc jak řikáš - je potřeba ty tracky znát fakt 100%, umět si je přehrát v hlavě a navíc pamatovat co se stane ve 32 době. Přijde mi to až nereálný to timhle způsobem dát tak aby to bylo přesně to co chci. Podobně to právě dělám doteď a i když beaty, pitch a hlasitosti sedí tak to neni to co jsem si představoval, proto to chci zlepšit.
Každopdáně všem díky za tady. Budu se soustředit na tu přesnost odpálení tracku B přímo do etheru. Když to tak dokážou jiný tak se to zkusim naučit taky. Víceméně mě zajímalo jen to, jestli má smysl se učit zrovna tuhle techniku, nebo je na to nějaká vychytávka jiná
Každopdáně všem díky za tady. Budu se soustředit na tu přesnost odpálení tracku B přímo do etheru. Když to tak dokážou jiný tak se to zkusim naučit taky. Víceméně mě zajímalo jen to, jestli má smysl se učit zrovna tuhle techniku, nebo je na to nějaká vychytávka jiná
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Kdepak... Tracky nemusíš nikdy slyšet a přesto se dají perfektně namixovat. Každý track, resp. každý hudební styl, má svůj systém. Pokud se budeme bavit o Housu, jehož mixování je nejjednodušší, pak se každých 32 beatů mění "děj" tracku. Pokud tedy track B namixuješ do tracku A v kterémkoliv začátku 32. beatu, pak ti to povětšinou bude znít dobře. Samozřejmě se bavíme pouze o beatech. Pokud máš v době mixování i melodii, musíš myslet i na to, že dvě melodie ti spolu mohou tvořit falešné duo, které na poslech nebude příliš libové.
Chce to naučit se pořádně poslouchat ten rytmus a pak není problém namixovat téměř cokoliv. Odpálení používej jenom tam, kde se to hodí a pokud ti to dělá problémy, raději to zatím trénuj než to budeš používat v éteru. Pořád je lepší mít posunutý rytmus, než mít kopající se beaty.
Chce to naučit se pořádně poslouchat ten rytmus a pak není problém namixovat téměř cokoliv. Odpálení používej jenom tam, kde se to hodí a pokud ti to dělá problémy, raději to zatím trénuj než to budeš používat v éteru. Pořád je lepší mít posunutý rytmus, než mít kopající se beaty.
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
@felixus: Ja to myslel vice z te melodicke stranky, beat se dá tak nejak proste odtušit.
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
ja to robím tušákom... podla sluchu počúvam beaty a keď si myslím, že je ten správny čas (väčšinou je to na 4 beat) tak tam pustím track... play stlačím presne na ten prvý beat, potom len dorovnám a hotovo...
alebo si pustím od polovice pesničky loop na sluchátka, dorovnám, keď sa blíži správna chvíla, zas len dorovnám a zdvyhnem šavlu a pustím to do éteru
alebo si pustím od polovice pesničky loop na sluchátka, dorovnám, keď sa blíži správna chvíla, zas len dorovnám a zdvyhnem šavlu a pustím to do éteru
HP 550, Digital Jockey 2
soundcloud.com/momo-sk
facebook.com/djmomosk
soundcloud.com/momo-sk
facebook.com/djmomosk
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Ta smyčka mi přijde teoreticky nejlepší řešení. Nehrozí riziko nepřesnýho odpalu a přitom tam můžu dát track B přesně ve chvíli když potřebuju. Tím že se smyčka opakuje mi neujíždí track B. Včera jsem strávil celej den tréninku přesných odpalů do eteru. Z cca 80% se to daří a zní to dobře, ale těch 20% jsou pak rozházený beaty a to je zase katastrofa
Zatím si moc neumim představit to takle odpálit do eteru před lidma. Nemám v tom jistotu a určitě bych to podělal
Dneska zkusim tu techniku se smyčkama znovu.
Doteď jsem to vždycky "nějak" zahrál, ale vím že to neni ono, tak se chci prostě zdokonalit
Doteď jsem to vždycky "nějak" zahrál, ale vím že to neni ono, tak se chci prostě zdokonalit
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
gramofon má taky smyčky, jen musí být člověk rychlej 
.... nějaký šotek v databázi.. Já to odesílal až po djfelixus co je podemnou
.... nějaký šotek v databázi.. Já to odesílal až po djfelixus co je podemnou
Naposledy upravil(a) ToLa dne 11 bře 2010 09:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Málo přesnosti nebo špatný postup?
Nevim. Já ty smyčky moc nemusim. Je to hezký, občas se to hodí a je to fajn. Když ale pak vidim některý DJe, který bez "lóópů" (jak někteří vyslovují:D) neumějí hrát, tak bych brečel. Já, jakožto odchovanec z gramců, si pořád myslím, že mixovat jde skvěle i bez smyček. Jakýkoliv takový DJ pak umí hrát na cokoliv a je mu jedno, jestli player smyčky má nebo ne.


