RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Diskuze ohledně nákupů aneb poraďte, co koupit...
Majky_mike
Příspěvky: 548
Registrován: 25 bře 2010 18:40

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od Majky_mike »

Honcka: píšeš ale víceméně to samé co já :-) ... jen s rozdílem, že Ty připouštíš, že by tazatel mohl být pokročilý uživatel. Což já dle jeho dotazů ne (to nepíšu nějak pejorativně... pokud něčemu nerozumim, tak je hold pro začátek rozumnější zvolit řešení, kde tomu tolik rozumět nemusim). Hlavně je ale třeba brát v potaz, že tazatel už má aktivní vršky a plánuje je používat.

Doba postavení... oukej, připustíme, že to má všechno patchované, má profi racky atd. Kromě toho, že si musí do svého rozpočtu přihodit pěknou sumičku na racky atd. tak stejně nemůže být na stejném času instalace. S aktivním RCF postaví sub, do něj zasadí tyč, na ní bednu... k subu dotáhne 1x 230V a 1x XLR. Sub propojí 2ma kabelama s ART, kabely má přímo v brašně u beden. K propojení potřebuje (kromě napájecího kabelu 230V, které má ve futrále u beden) jen jeden jediný typ kabelu a to XLR, které se dá libovolně spojovat a propojovat... zároveň i použít na DMX.

A teď situace s pasivem... přinese suby a bedny, bedny dává pravděpodobně na stativy, někam musí vhodně umístit rack se zesilovačema. 230V vede 2x, k bedně a k racku se zesilovačema, bednu zapojí do 230V. Od pultu mu jde XLR do DSP (se zesilovačem) a od DSP mu jde XLR k vršku beden. Od zesilovače mu jde speakon... tlustý power kabel, který se velmi špatně propouje... takže bude muset mít nakoupeno XY metrů a pravděpodobně s vlastním case. A pak ho čeká řešení zvuku s DSP...

Možná to zní tak, že to neni až takovej rozdíl, ale nejpracnější je natažení kabelů, což u aktivu dělá člověk při stereu 1x s pohodovým XLR a 1x s pohodovým 230V na kanál. U toho pasivu člověk na kanál tahá 230V, XLR pro aktivni bednu, XLR pro zesilovač (DSP...), 230V pro zesilovač a jako bonus ještě speakon, se kterým se nepracuje ani zdaleka tak dobře, jako s XLR (každý kdo speakony smotává ví o čem mluvim :- ).

Navíc když něco na celém PA přestane fungovat, musí obejít 3 místa a hledat, kde je problém... u aktivního PA jde jen na jedno místo, protože ví, kde problém je. Připočítat minimální možnost půjčení si a půjčení někomu...

Začátečníkovi s dostatečným rozpočtem na aktiv, se v roce 2013 pasiv nemůže vyplatit. Znám kotel lidí, kteří už před lety řešili podobnou otázku a volili pasiv, který pak za 1/3 rozprodávali... je to dneska už prostě větev jen pro opravdovej highend a nadšence, kteří zvuku fakt rozumí. Pro střední cestu se to vůbec nevyplatí.

BTW... já mam několik PA a ten pasivní jsem neměl na akci už téměř 2 roky. Když ho vytáhnu, tak si vždycky říkám, jak parádně hraje. Ale pokud nemusim, nedělám to... s aktivem mohu na akci brát mnohem méně věcí, mam mnohem menší riziko, že se něco rozbije, odejde apod. Taky když zkejsnu někde před akcí za nehodou (což se mi stalo nejednou) a přijedu 10 minut před začátkem, tak je to s aktivem mnohem lépe řešitelné, než s pasivem. A to mám plně pasivní PA... tazatel by měl hybrid složený z aktivu a pasivu, kde se to všechno trochu více komplikuje.

Emzac
Příspěvky: 12
Registrován: 27 lis 2012 15:45

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od Emzac »

Půjčení je v mé lokalitě velký problém, u nás mají PA snad jen zábavové skupiny a ty mi techniku za litr nepůjčí. Zvuku bych se moc rád věnoval, ale podle toho co píšete, to teď nebude nejvhodnější. Dám dohromady malý aktivní PA systém, který budu příležitostně půjčovat. Až budou lepší podmínky a budu mít něco naposlouchaný, začnu vymýšlet bedny, na kterých bych se mohl víc vyřádit a něco se naučit. Každopádně díky za rady.

honcka
Příspěvky: 1925
Registrován: 09 dub 2009 14:11
Vybavení

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od honcka »

Ja pripoustim, ze tazatel by se chtel stat pokrocilym uzivatelem :)
Pokud to clovek ma prave v racku, tak na nic nesaha, navic je to lepsi zapojit primo na sroubovaci terminaly, Rane RPM ani XLR vstupy/vystupy nema.
Ja se svoji sestavou privezu rack, v kterym mam rovnou rozvodnu z 380, do toho zapojim eletriku na gramce a pak natahnu speakony tj natahnu 1 3 faz kabel do racku, 1 230V pes na gramce, 2 xlr mastery a 6 speakonu, celkem 10 kabelu (z toho 4 dlouhy speakony), kdybych tu samou sestavu (2*kompakt 4 woofery) mel v aktivu, tak bych musel tahnout 1 ks 380V , pes na gramce, 2 * pes k bednam a 6ks xlr na bedny, celkem 10 kabelu (z toho 2 dlouhy xlr a 2 dlouhy elektricky psy).

Jak jsem psal, ze nejvetsi vyhoda je, ze vsechno jde nastavit, napr skvela vec, kdyz se musis drzet hlasitost kvuli policajtum, na aktivu to musis hlidat, na svym dsp nastavim limiter (u ranu prave ze neni tvrdej, ale funguje spis jako leveler) a pak uz se defakto nemus o nic starat, i kdyz je dj prase a vsechno vykouri do plna, tak to udrzi max hlasitost.

Jinak premejslim, ze si koupim jeste taky neco mensiho na nejaky privaty, co prevezu v kombiku, nejvic se mi zatim libi DB F135, ale to je daleka budoucnost, ja tohle mam ciste jako konicka, z kteryho obcas kapne nejaka koruna

jinak pokud je clovek sikovnej pripadne ma kamarada truhlare, tak jde MT18 postavit za nejakejch 11 litru v koberci

Majky_mike
Příspěvky: 548
Registrován: 25 bře 2010 18:40

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od Majky_mike »

:-) ... to je pěkné (neříkám, že nemáš pravdu), ale tazatel chce používat stávající aktivní vršky. Tam pak prostě neexistuje způsob, jak to vyřešit, aby byla instalace srovnatelná s celoaktivním řešením.

BTW: Ty DB F315 jsou pěkné a hrají fakt dobře... ale sám si vzpomeneš na moje slova, že se pak brzo vykašleš na pasiv a podobné věty, jak je to "stejně rychlé" budou patřit historii :-).

Já jsem teď propadnul QSC. Už jsem si musel koupit další 2 K12. Je to luxusní a hrozně univerzální bedna, která má naprosto špičkovej zvuk při nízkejch hlasitostech... což jak jsem zjistil, potřebuju mnohem častěji, než při vysokejch. Všechny menší akce (módní přehlídky, rauty... apod.) teď už dělám jen na K12.

honcka
Příspěvky: 1925
Registrován: 09 dub 2009 14:11
Vybavení

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od honcka »

nepropadnu, venkovni akce to neuhraje a ty delam hlavne, BTW fotky novych megatonu 3 pasmo a 2 21"
Obrázek
Obrázek

co vim, tak basaky osazeny bud RCF LF21N451 nebo RCF LF21X451 a mely by prej stat ty X okolo 20k s dani

Majky_mike
Příspěvky: 548
Registrován: 25 bře 2010 18:40

Re: RCF ART 312-A mkIII vs. 315-A mkIII

Příspěvek od Majky_mike »

Mno... na venek prostě stejně neni nad LINE ARRAY...

Já jsem dříve taky měl takové různé "touhy", jak člověk bude mít vyladěnej systém... a jak s ním udělá tohle a tamto. Jenže pak jsem měl na několika akcích LINE ARRAY a všechny tyhle plány byly mávnutím kouzelného proutku v koši :-). Hodně lidí se mnou bude možná nesouhlasit, ale pro mě osobně mají v dnešní době budoucnost jen 2 typy systémů... jednoduché, levné, přenosné a použitelné celoaktivy a pak LINE ARRAY (jedno jakou technologií). Všechno mezi tím je už kočkopes o kompromisech.

A protože jsem věděl, že vlastní LINE ARRAY za 3M si jen tak nepořídim (ani nemam ambice se stát technologickou agenturou), tak jsem tuhle cestu úplně opustil. Ušetřilo mi to spoustu času, peněz... a když dělám něco pořádného, tak mi ten LINE ARRAY prostě přiveze nějaká firma, relativně za pár peněz :-). Na všechno ostatní mi "menší" aktiv (2x 18´ sub RCF, 2x15´RCF, 2x12´RCF, 4xQSC K12) bohatě stačí.

PS: naprosto ale chápu, že jestli děláš nějaké Tekkno akce apod., tak jedeš trošičku mimo tuhle vlnu... už tim, že prostě ty peníze na rent LA jsou nereálné atd.

Odpovědět