Projekt DJFORUM.CZ je známý jako dobré místo k pokecu o DJingu a hlavně jako výborný rádce v této oblasti. O kvalitě našeho projektu svědčí i fakt, že DJFORUM.CZ je zdrojem informací i pro konkurenční projekty. Jelikož stále pracujeme na jeho rozvoji, tak si myslíme, že by bylo vhodné nabídnout našim návštěvníkům také zajímavá "filozofická" témata, která zde podle nás chybí. Kromě témat založených našimi návštěvníky budeme tedy přidávat i další zajímavá témata týkající se aktuálních problémů a trendů moderní taneční elektronické hudby. Domníváme se, že tento počin přivede na svět nové myšlenky a pomůže nám rozšířit si naše obzory.
Tentokrát se zaměříme na:
UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
Tato problematika se zde objevila již mnohokrát při debatách na různá témata a tak jsem se rozhodl pro ni udělat vlastní speciální diskusi.
Jaky je váš dnešní názor na mixování postupem UŠI>HLAVA>RUCE a na používání automatického SYNCu. Kromě těchto dvou postupů dnes existuje i další cesta, která vznikla na základě visualizace fazového posunu tracků. Touto cestou je postup OČI>HLAVA>RUCE. Co si o tom myslíte?
Je druhý a třetí zmíněný postup cheating nebo první postup je již dávno překonaný a zbytečně složitý? Je lepší se držet prvního postupu nebo jsou lepší další 2 zmíněné postupy s tím, že ušetřený čas věnujete lepším efektům, přechodům apod.? Ktere komunity tolerují 2 poslední postupy a které trvají na tradičním postupu?
Tato diskuse je doplněna i anketou. Pokud je vám jedno, jak kdo hraje, tak vyberte poslední variantu ...
UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
-
admin van buuren
- Moderátor
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 bře 2007 22:34
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
ja osobne pouzivam druhu variantu. uz ked mam priebeh tracku graficky zobrazeny na obrazovke, tak preco by som si nemohol pomoct aj touto cestou. avsak sync nepouzivam
takze moj hlas ide k druhej moznosti 
VDJ PRO, Pioneer DDJ-ERGO, Panasonic RP-DJ300
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
ja osobne som sync dlhú dobu odsudzoval. Dnes mi je to už jedno,ale správny dj by mal ovládať manuálny beatmatching. Ale ak niekto na svoju performance používa sync a robí to kvalitne,využije všetky možnosti,ktoré mu táto feature ponúka,tak prečo nie?pokiaľ ten čas ktorý mu uľahčí sync využije napr na realtime mashupy,2-3 decky plus accapella a dáva to aj nejaký zmysel a postupnosť,v takom prípade je sync skvelá vec. Ale ak niekto používa sync iba preto lebo je lenivý a púšťa iba jednu skladbu za druhou,tak to nie,to sa mi nepáči.
Ja osobne sync nepoužívam,v serate ani nie je,ale waveform mi dosť pomáha. Je to každého vlastná vec,čo zvolí,je jedno,či sync,či mu pomáha display,či ostáva pri klasickom beatmatchingu iba podľa uší,hlavne aby to robil z lásky k hudbe,kvalitne a aby podal aspoň 120% výkon.
Ps:zažil som už aj dja,ktorý hral z cd a skoro celú skladbu bol opretý o stenu a posledných pár sekúnd urobil prechod. Bola to neskutočná nuda a verím tomu,keby tam miesto neho bol nejaký konzolák,tak by to bolo kvalitnejšie.
Ja osobne sync nepoužívam,v serate ani nie je,ale waveform mi dosť pomáha. Je to každého vlastná vec,čo zvolí,je jedno,či sync,či mu pomáha display,či ostáva pri klasickom beatmatchingu iba podľa uší,hlavne aby to robil z lásky k hudbe,kvalitne a aby podal aspoň 120% výkon.
Ps:zažil som už aj dja,ktorý hral z cd a skoro celú skladbu bol opretý o stenu a posledných pár sekúnd urobil prechod. Bola to neskutočná nuda a verím tomu,keby tam miesto neho bol nejaký konzolák,tak by to bolo kvalitnejšie.
-
Majky_mike
- Příspěvky: 548
- Registrován: 25 bře 2010 18:40
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
Já si myslim, že dneska už to je všechno docela klišé...
klidně by se tam zařadit i postup oči - ruce
.
Třeba na CDJ 2000 je u analyzovanejch tracků už robrazené BPM tak přesné, že se na něj dá klidně spolehnout. U tracků, které mám opakovaně najeté a připravené CUE a LOOPy už v zápalu dost často nepoužívám ani sluchátka a jedu "on-air".
Ale psal jsem to tady už mockrát. Nevadí mi, že třeba DJ používá SYNC. Ale očekávám od něj, že ten ušetřený čas nahradí něčím novým. Kupodivu tohle docela dobře funguje u "skilled DJs", kteří na nějaké MIDI řešení přešli. Ale neznám jediné "dobrého" DJ, který by s MIDI začínal. Fakt netušim, proč by někdo měl poslouchat kluka, co hraje "úplně obyčejně" s MIDI, jako jiný kluk, který hraje na gramce a ukazuje u toho svůj skill.
klidně by se tam zařadit i postup oči - ruce
Třeba na CDJ 2000 je u analyzovanejch tracků už robrazené BPM tak přesné, že se na něj dá klidně spolehnout. U tracků, které mám opakovaně najeté a připravené CUE a LOOPy už v zápalu dost často nepoužívám ani sluchátka a jedu "on-air".
Ale psal jsem to tady už mockrát. Nevadí mi, že třeba DJ používá SYNC. Ale očekávám od něj, že ten ušetřený čas nahradí něčím novým. Kupodivu tohle docela dobře funguje u "skilled DJs", kteří na nějaké MIDI řešení přešli. Ale neznám jediné "dobrého" DJ, který by s MIDI začínal. Fakt netušim, proč by někdo měl poslouchat kluka, co hraje "úplně obyčejně" s MIDI, jako jiný kluk, který hraje na gramce a ukazuje u toho svůj skill.
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
ono ako sa to vezme... urcite ten prvy by mal ovladat kazdy a tie ostatne su uz len na ulahcenie... ja pouzivam metodu usi+oci hlava ruky lebo aj ked mam na platni tiche pasaze a tak tak to kukam ocami priebeh z platne... alebo ked nehram na svojich masinach ale na nejakych lepsich CD a je tam priebeh tak preco to nevyuzit... 
CD + Vinyl = Analógová technika s digitálnym srdcom...
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
Ono to je jedno ... neverim, ze niekto z publika by rozoznal ked niekto hra
1. "klasicky" na konzole (bez nejakych extra efektov a mash-upov)
2. na klasickych plantiach bez moznosti nejakych extra super efektov
Jedine co z toho vypliva je flustracia toho co maka na viniloch ako blazon lebo mu nestaci stlacit dva gombiky a beat sedi.
Ale da sa povedat, ze ten co sa viac namaka ma pred sebou lepsi vyhlad do buducnosti, predsalen stravi za tym pultom doma viac casu, viacej kombinuje viacej skusa... pravdaze to moze aj clovek na konzole, dokonca moze mat lepsi performance na party, ale on proste nieje prinuteny k tomu aby pri tom pulte tolko sedel lebo mu vsetko ukaze pocitac, a beatmatching neriesi.
Inak ja hram stylom "UŠI>HLAVA>RUCE" -CD ... zatial nemam potrebu prechadzat na inu techniku, radsej sa zameriavam na selekciu hudby.
1. "klasicky" na konzole (bez nejakych extra efektov a mash-upov)
2. na klasickych plantiach bez moznosti nejakych extra super efektov
Jedine co z toho vypliva je flustracia toho co maka na viniloch ako blazon lebo mu nestaci stlacit dva gombiky a beat sedi.
Ale da sa povedat, ze ten co sa viac namaka ma pred sebou lepsi vyhlad do buducnosti, predsalen stravi za tym pultom doma viac casu, viacej kombinuje viacej skusa... pravdaze to moze aj clovek na konzole, dokonca moze mat lepsi performance na party, ale on proste nieje prinuteny k tomu aby pri tom pulte tolko sedel lebo mu vsetko ukaze pocitac, a beatmatching neriesi.
Inak ja hram stylom "UŠI>HLAVA>RUCE" -CD ... zatial nemam potrebu prechadzat na inu techniku, radsej sa zameriavam na selekciu hudby.
DENON SC2900; DN-1100; Ultrasone DJ1; M-Audio Bx5a
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
ja pouzivam vylucne- usi hlava ruky, robi mi to radost, dava moznost sa vysantit a zlepsit.
dlho som odsudzoval synchro, no uznavam ze v dnesnej dobe to je uz u mnostva dj samozrejmost a ked sa fakt nedari zrovnat beat tak vykupenie,dava nove moznosti, na efekt,viac dekov a tak dal
ale zas nedokaze vytriedit dj od plevelu, a preto je mnoho plevelu co ludi nudi a nie bavi,kompezuju to cenou ktora je na mnohych akciach ,,posvetna,,
dlho som odsudzoval synchro, no uznavam ze v dnesnej dobe to je uz u mnostva dj samozrejmost a ked sa fakt nedari zrovnat beat tak vykupenie,dava nove moznosti, na efekt,viac dekov a tak dal
ale zas nedokaze vytriedit dj od plevelu, a preto je mnoho plevelu co ludi nudi a nie bavi,kompezuju to cenou ktora je na mnohych akciach ,,posvetna,,
2 pioneer cdj 350, pioneer djm 300, stanton t 80,pioneer efx 500
Re: UŠI>HLAVA>RUCE vs SYNC (vs OČI>HLAVA>RUCE)
DJ je člověk, který má má míchat hudbu takovým způsobem, jakým to nedokáže hodně lidí, protože má tu výsadu, jim hrát a bavit je. Je to umělec a do hraní dává každej kus sebe a zásadní na DJingu je lidskej faktor, když se DJ sere s tím, že sám rovná tracky, sahá na tu hudbu, dotýká se jí a přímo ji přetváří do podoby v jaký ji slyším a i když ho slyším podruhý a hraje stejný písničky, nezahraje je 100% totožně a to je faktor, kterej DJe odlišuje od počítače, na kterym si to můžu doma pustit sám.
Automobilovej závodník si taky může ulehčit práci, když by mě automatickou převodovku, všichni vědí, že řadit umí, ale přesto to pořád dělá a zdokonaluje se v tom a to ho odlišuje od soupeřů, protože všichni jedou stejnej závod a byť mají i stejný auta, každej zajede jinej čas. To že takovej závodník bude řídit Octavku a předjede ho frajer ve ferrari s mokrym řidičákem neznamená, že je lepší jezdec, ten v ty octavce to odjel precizněm pokud já se jdu podívat na závod, ocením preciznost a kvalitu řízení profíka, jestli ocením ferrari, jsem hlupák, protože jsem na závodě a ne na autosalonu. Když hraje DJ se synch a lidi ho ocení víc než mě, když hraju na gramce nebo playery, jsou hloupí, protože oceňují stroj, ale i kdyby jen pár ocenilo to, že hraju na gramce a sledovalo moji techniku, tak ja vim, že to dělám dobře a můžu se posouvat.
Automobilovej závodník si taky může ulehčit práci, když by mě automatickou převodovku, všichni vědí, že řadit umí, ale přesto to pořád dělá a zdokonaluje se v tom a to ho odlišuje od soupeřů, protože všichni jedou stejnej závod a byť mají i stejný auta, každej zajede jinej čas. To že takovej závodník bude řídit Octavku a předjede ho frajer ve ferrari s mokrym řidičákem neznamená, že je lepší jezdec, ten v ty octavce to odjel precizněm pokud já se jdu podívat na závod, ocením preciznost a kvalitu řízení profíka, jestli ocením ferrari, jsem hlupák, protože jsem na závodě a ne na autosalonu. Když hraje DJ se synch a lidi ho ocení víc než mě, když hraju na gramce nebo playery, jsou hloupí, protože oceňují stroj, ale i kdyby jen pár ocenilo to, že hraju na gramce a sledovalo moji techniku, tak ja vim, že to dělám dobře a můžu se posouvat.


