offtopic - co se jinam nehodí
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Konečně diskuze o něčem.
Musím souhlasit ve směs se všema. Přiznejme si to - hraní, DJing, clubbing, diskotéky - tohle všechno upadá. Poslední dobou začínám pociťovat v těhle oborech obrovskou krizi, která tu nejspíš neměla ještě obdoby. Zlepšují se strategické techniky P/R společností a co byla kdysi pravá klubová hudba, která měla výsadu pouštět se v opravdových klubech, hraje se dnes i na klasických diskotékách. Jak už tu bylo řečeno, underground a mainstream se začínají podivným způsobem propojovat. Zatímco se v undergroundu objeví slušný track, v komerční sféře je hned takový track "cool" a "in" a stává součástí mainstreamu. Zatímco jsme si mysleli, že když dojde k tomuhle spojení, zajásají všechny typy DJů (jako diskotékoví, tak i kluboví). Opak se ale stal pravdou. Zakázky na hraní ubyly a DJ, který se nedokáže přizpůsobit publiku, jde z kola ven.
Teď trošku konkrétněji:
"Yolanda Be Cool & Dcup - We No Speak Americano"
Mnohým z vás určitě vstávají vlasy už jenom když to vidí a co teprve když to slyší. Když jsem to poprvé před několika měsíci slyšel jako novinku na poli undergroundu, pomyslel jsem si jaký je to povedený track. Když to slyšim skoro denně na rádiích, musim to hrát 5x za večer v klubu, je mi z toho tracku už zle. Dřív se alespoň ty tracky z undergroundu do mainstreamu dostávali později, postupem času se to ale zrychluje.
Jinak Béla je typickým zastáncem undergroundu a odpůrce diskoték. S většiny jeho názorů souhlasim, ačkoli i já jsem už poslední dobou víceméně diskotékovej DJ. Jsem bohužel jedním z těch švábů a příživníků komerčních diskoték, které by se měly zašlápnout. Kdybych nebyl, tak ale nikde v okolí mého bydliště nehraju. Ale jak bylo kdesi řečeno: Jaká je odpověď na 99 otázek ze sta? Prachy. A o tom je myslím celý problém.
Musím souhlasit ve směs se všema. Přiznejme si to - hraní, DJing, clubbing, diskotéky - tohle všechno upadá. Poslední dobou začínám pociťovat v těhle oborech obrovskou krizi, která tu nejspíš neměla ještě obdoby. Zlepšují se strategické techniky P/R společností a co byla kdysi pravá klubová hudba, která měla výsadu pouštět se v opravdových klubech, hraje se dnes i na klasických diskotékách. Jak už tu bylo řečeno, underground a mainstream se začínají podivným způsobem propojovat. Zatímco se v undergroundu objeví slušný track, v komerční sféře je hned takový track "cool" a "in" a stává součástí mainstreamu. Zatímco jsme si mysleli, že když dojde k tomuhle spojení, zajásají všechny typy DJů (jako diskotékoví, tak i kluboví). Opak se ale stal pravdou. Zakázky na hraní ubyly a DJ, který se nedokáže přizpůsobit publiku, jde z kola ven.
Teď trošku konkrétněji:
"Yolanda Be Cool & Dcup - We No Speak Americano"
Mnohým z vás určitě vstávají vlasy už jenom když to vidí a co teprve když to slyší. Když jsem to poprvé před několika měsíci slyšel jako novinku na poli undergroundu, pomyslel jsem si jaký je to povedený track. Když to slyšim skoro denně na rádiích, musim to hrát 5x za večer v klubu, je mi z toho tracku už zle. Dřív se alespoň ty tracky z undergroundu do mainstreamu dostávali později, postupem času se to ale zrychluje.
Jinak Béla je typickým zastáncem undergroundu a odpůrce diskoték. S většiny jeho názorů souhlasim, ačkoli i já jsem už poslední dobou víceméně diskotékovej DJ. Jsem bohužel jedním z těch švábů a příživníků komerčních diskoték, které by se měly zašlápnout. Kdybych nebyl, tak ale nikde v okolí mého bydliště nehraju. Ale jak bylo kdesi řečeno: Jaká je odpověď na 99 otázek ze sta? Prachy. A o tom je myslím celý problém.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Ano, Hyde má svým způsobem pravdu. Ještě bych tam ale asi tak stokrát podtrhnul ty prachy, protože kdo chce hrát a kdo si chce svoje místo udržet, co bude raději hrát? Svoji hudbu a bude riskovat, že ho manažer vyhodí? Nebo bude hrát to co chce manažer a potažmo lidi?
Myslím, že na odpověď přijde každý sám... a v tom je právě zakopanej pes.
Můj kamarád mi na střední každou chvíli říkal: "Prachy ku*ví underground." Nikdy jsem tomu nerozuměl tak dobře jako dnes.
Myslím, že na odpověď přijde každý sám... a v tom je právě zakopanej pes.
Můj kamarád mi na střední každou chvíli říkal: "Prachy ku*ví underground." Nikdy jsem tomu nerozuměl tak dobře jako dnes.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
A z čeho by asi provozovatel zaplatil veškeré provozní náklady podniku kdyby tam nechal hrál striktně jen tu nekomerční muziku. Na to si hold budete muset otvírat doupata v garážích a sklepích.
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
Re: offtopic - co se jinam nehodí
To všichni vědí. Tady spíš byla řeč o dopadu na hudbu a tu situaci samotnou.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Je hromada klubu, kde podle me hraje nekomercni muzika a dari se jim dobre (Cross, Wakata, Shadow Azyl)Azu píše:A z čeho by asi provozovatel zaplatil veškeré provozní náklady podniku kdyby tam nechal hrál striktně jen tu nekomerční muziku. Na to si hold budete muset otvírat doupata v garážích a sklepích.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Takže podle Vašich teorií je dobrá hudba ta nekomerční a ta komerční je zkrátka špatná. Je zajímavé, že tento názor většina běžné populace s Vámi nesdílí a prázdné nekomerční cluby to jen potvrzují.
Prostě chcete být jen odlišní od komerční společnosti.
Prostě chcete být jen odlišní od komerční společnosti.
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Ty si nedokážeš připustit, že má někdo undergroundovou hudbu rád? Že pro něj znamená třeba víc než jenom poslech? Kdybych se chtěl odlišit od komerční společnosti, tak nemakám, nechodim do školy a chodim v otrhaných šatech ne? Nemusim zrovna poslouchat něco jinýho ...Azu píše:Takže podle Vašich teorií je dobrá hudba ta nekomerční a ta komerční je zkrátka špatná. Je zajímavé, že tento názor většina běžné populace s Vámi nesdílí a prázdné nekomerční cluby to jen potvrzují.
Prostě chcete být jen odlišní od komerční společnosti.
Komerční hudba nemusí být notně špatná, viz. jak říkal Rodriguez v tom frisbeečku, že technicky je dobrá, ale tim, jak se ta hudba "servívuje" a jak jí lidi chápou je špatný, to popřít nemůžeš.
Jinak za nekomerční klub považuju třeba Meccu a ta sice upadá, ale lidí tam je ještě pořád dost i když už to prý není to, co to bývalo.
Taky by ses mohl zamyslet sám nad sebou, jestli se nechceš ty odlišit od undergroundové společnosti a obhajovat komerci a takhle si to můžeme předávat pořád dokola v bludnym kruhu ...
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Ale já netvrdím že tu muziku lidi nemusej mít rádi, spíš naopak a poukazuji tím na to, že těch lidí kterým se ta muzika líbí je zkrátka málo a svádět nízkou poslechovost této muziky a tím i zavírání clubů na konkrétní lidi mně přijde opravdu zcestné. V dnešní době zde lidi hold chtějí poslouchat něco jiného, tak se s tím smiřte.
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
Re: offtopic - co se jinam nehodí
ja jsem nepsal ze je spatna a v crossu je skoro vdycky natriskano, takze je to spis klub od klubuAzu píše:Takže podle Vašich teorií je dobrá hudba ta nekomerční a ta komerční je zkrátka špatná. Je zajímavé, že tento názor většina běžné populace s Vámi nesdílí a prázdné nekomerční cluby to jen potvrzují.
Prostě chcete být jen odlišní od komerční společnosti.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Problém je ten, že z undergroundové hudby se stala masová záležitost servírovaná jako "cool" rádiová hudba stavěná na stejnou úroveň jako třeba tracky zmiňovaného Guetty. Proto je z toho většině undergroundových lidí na blití. Můžem si ale za to sami. Na diskotékách nás nebaví hrát jenom otřepané a dokola omýlané hity z rádia a tak lidem servírujeme i nekomerční hudbu v domění, že se to lidem bude líbit a že jim trochu rozšíříme obzor. Jim se to zalíbilo, jenže nikdo nečekal jaká neuvěřitelná migrace z toho vznikne. A výsledek je dnešní doba - krize.
Jinak to co dělá Guetta, to dělá spousty "producentů", jen se o tom moc nemluví. Naposled mě na tohle téma rozesmála Laydee Jane, když ve Frisbee nejprve odsoudila, když někdo track sám nesloží a pak v klidu přiznala, že ona to dělá taky, ALE že u každého tracku chce být a dává dotyčnému človíčkovi ovládající program instrukce jak chce track "namalovat". Je to smutné, ale je to byznys a tím DJing vždycky byl.
Jinak to co dělá Guetta, to dělá spousty "producentů", jen se o tom moc nemluví. Naposled mě na tohle téma rozesmála Laydee Jane, když ve Frisbee nejprve odsoudila, když někdo track sám nesloží a pak v klidu přiznala, že ona to dělá taky, ALE že u každého tracku chce být a dává dotyčnému človíčkovi ovládající program instrukce jak chce track "namalovat". Je to smutné, ale je to byznys a tím DJing vždycky byl.
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Přijde Chuck Norris, dá facku Davidu Guettovi a zašeptá mu do ucha: "The world is mine.":-)☺
Re: offtopic - co se jinam nehodí
Felixus: Jak mam v dnesni dobe vlastne jeste rozlisit do jake miry je ta hudba nekomercni, kdyz diky tomu, ze to nejaky "dj" slyší od undergroundove smyslejiciho cloveka a pak to defakto kazdy franta hraje na diskotekach, protoze to má "cool basy".... fakt se v tom ztrácím...
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200
Re: offtopic - co se jinam nehodí
To máte z toho že se pořád snažíte někam něco škatulkovat, kdyby ste rozdělovali hudbu jen na tu dobrou a špatnou, tak Vám tyto všechny úchylné dohady odpadnou 
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
Re: offtopic - co se jinam nehodí
no jenze to bychom se pak nemeli o cem pseudointeligentne hadat
:D:D Takhle je to aspon tema k rozhovoru 
Ale mas naprostou pravdu. Kdyz se neskatulkuje, vyjde to nejlip.
Ale mas naprostou pravdu. Kdyz se neskatulkuje, vyjde to nejlip.
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200


