Zdravim,
je to nejaka doba co jsem se pustil do produkce. Původne jsem plánoval logic, ale protože se jableční pánové asi zbláznili, tak na svůj iMac čekám již čtvrtým měsícem. Proto jsou následující dva pokusy dělané v Abletonu...
První pokus:
"One (Original Mix)"
http://www.mujsoftware.net/data/One_V.mp3
A pro porovnání změna za dobu dvou týdnů:
"Fidelity (Demo)"
http://www.mujsoftware.net/data/Fidelity_II.mp3
Pokusů bylo samozřejmě mnoho, ale tyhle dva jsou z poslední doby a narozdíl od těch ostatních se začínají blížit představě zvuku, který chci dosáhnout. Stále je co zlepšovat.
Díky za feedback.
MatisS - One / Fidelity
MatisS - One / Fidelity
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200
Re: MatisS - One / Fidelity
takze vzhledem k tomu ze tvuj feedback se objevil u vetsiny mejch veci nemuzu si dovolit ti ho nenapsat taky 
takze samozrejme ze clovek se furt musi ucit a moje produkce taky furt nic moc ale aspon par postrehu ti sem napisu, co nejak tak nejvic z toho bylo patrny - samozrejme neresim hudebni stranku to je vzdy o vkusu, jen technickou stranku.
oboum kouskum strasne moc chybi "prostor" (jak rikaj anglani "space of the mix"), pusobi moc 2D jakoby - tohle se vyresi radou veci - za prvy, prislo mi ze mas vsechny zvuky naflakany uprostred, zadny rozpeti do sterea - zkus si pohrat s PANem, hlavne u perkusi, ty roztahni podle gusta od sebe na kazdou stranu, zkus dat na clap/snare nejakej stereo spreader/enhancer, obcas staci bohate dyz das napr 2 clapy na layer tak jeden dat uplne doprava drhej uplne doleva. pak i nektery instrumenty muzes dat lehce do stran, proste podle ucha to zkousej (jediny pravidlo je samozrejme ze veskery frekvence cca 500 a niz by mely bejt uprostred bez vyjimky - tzn kick a basa - max roztahnout horni frekvence u basy).
to je co se tyka horizontalniho prostoru. vertikalni - to je zas jakoby aby byl vyslednej zvuk takovej nadejchanejsi, "vetsi", jakoby se odehraval v realnym prostoru - tohle je otazka jak vyberu nekterejch zvuku atmosferickejch (pady, perkuse nektery apod.) ale hlavne je to o tom spravne vyuzivat reverb a delay - jedny ze zakladnich pluginu, zkus s nema hodne experimentovat, zkus i delsi casy odezvy, treba priklad - dyz pri prechodu na novou sekci das cymbal kterej prozenes rozumnym ale delsim delayem tak, ze ten cymbal zni este klidne i 8 sekund nez utichne tak je to sice mala prkotina ale vyslednej efekt je obrovskej , ale to je jen jeden priklad obecnej. proste jakoby pridat do toho tracku trochu "ambientu" a je jedno jesli je to electro nebo trance nebo ambient samotnej, atmosfera a "prostorny zvuky" musej bejt vsude
pak este co sem si vsim, zkus poslat vsechny perkuse do 1ho auxu v mixeru a dat na ne kompresor - budou daleko zretelnejsi, vyrovnanejsi, tvrdsi. samozrejme se spravnym nastavenim.
a este jeden detail na zaver u ty prvni pecky "one" je hrozne mekkej kick, zkus dat na layer este jeden kterej ma vetsi "punch", popripade najit jinej sample, uplne se tam ztraci mi prijde...
no toliko me skromne postrehy, samozrejme je to vsechno o experimentaci a zkusenostech, ale nejaky obecny pravidla platej porad a ja samozrejme nejsem zadnej profi producer/audio inzenyr tak pisu jen veci kerejma sem si jistej
ale jinak dobry, a samozrejme tim ze budes mit mac a logic mas u me +
takze samozrejme ze clovek se furt musi ucit a moje produkce taky furt nic moc ale aspon par postrehu ti sem napisu, co nejak tak nejvic z toho bylo patrny - samozrejme neresim hudebni stranku to je vzdy o vkusu, jen technickou stranku.
oboum kouskum strasne moc chybi "prostor" (jak rikaj anglani "space of the mix"), pusobi moc 2D jakoby - tohle se vyresi radou veci - za prvy, prislo mi ze mas vsechny zvuky naflakany uprostred, zadny rozpeti do sterea - zkus si pohrat s PANem, hlavne u perkusi, ty roztahni podle gusta od sebe na kazdou stranu, zkus dat na clap/snare nejakej stereo spreader/enhancer, obcas staci bohate dyz das napr 2 clapy na layer tak jeden dat uplne doprava drhej uplne doleva. pak i nektery instrumenty muzes dat lehce do stran, proste podle ucha to zkousej (jediny pravidlo je samozrejme ze veskery frekvence cca 500 a niz by mely bejt uprostred bez vyjimky - tzn kick a basa - max roztahnout horni frekvence u basy).
to je co se tyka horizontalniho prostoru. vertikalni - to je zas jakoby aby byl vyslednej zvuk takovej nadejchanejsi, "vetsi", jakoby se odehraval v realnym prostoru - tohle je otazka jak vyberu nekterejch zvuku atmosferickejch (pady, perkuse nektery apod.) ale hlavne je to o tom spravne vyuzivat reverb a delay - jedny ze zakladnich pluginu, zkus s nema hodne experimentovat, zkus i delsi casy odezvy, treba priklad - dyz pri prechodu na novou sekci das cymbal kterej prozenes rozumnym ale delsim delayem tak, ze ten cymbal zni este klidne i 8 sekund nez utichne tak je to sice mala prkotina ale vyslednej efekt je obrovskej , ale to je jen jeden priklad obecnej. proste jakoby pridat do toho tracku trochu "ambientu" a je jedno jesli je to electro nebo trance nebo ambient samotnej, atmosfera a "prostorny zvuky" musej bejt vsude
pak este co sem si vsim, zkus poslat vsechny perkuse do 1ho auxu v mixeru a dat na ne kompresor - budou daleko zretelnejsi, vyrovnanejsi, tvrdsi. samozrejme se spravnym nastavenim.
a este jeden detail na zaver u ty prvni pecky "one" je hrozne mekkej kick, zkus dat na layer este jeden kterej ma vetsi "punch", popripade najit jinej sample, uplne se tam ztraci mi prijde...
no toliko me skromne postrehy, samozrejme je to vsechno o experimentaci a zkusenostech, ale nejaky obecny pravidla platej porad a ja samozrejme nejsem zadnej profi producer/audio inzenyr tak pisu jen veci kerejma sem si jistej
ale jinak dobry, a samozrejme tim ze budes mit mac a logic mas u me +
Re: MatisS - One / Fidelity
díky za pár obsáhlých postřehů. Tím 2D zvukem jsi zajisté myslel ze je proste plochej. To chápu. Každopádně postupně se na to určitě budu zaměřovat.
Behringer BCD3000+DELL Studio1537+Traktor PRO+Technics RP-DH1200
Re: MatisS - One / Fidelity
Poslechl jsem si obě ukázky a jelikož nejsem v pozici abych komentoval techniku, sám umim v oblasti produkce prd, tak můžu jenom říct, že oba tracky dobrý. První track se mi fakt líbil, ale jak bylo už výše řečeno, má to "plochej" zvuk. Jinak supr nápady a melodie. Hodně štěstí v další produkci 
Re: MatisS - One / Fidelity
na zaciatok to nie je vobec zle, prvy song sa mi viacej paci napadom a stylom ako druhy...pokracuj v tvorbe a ono sa to casom dostavi, ako zvuk, tak spracovanie...ziskas iste navyky..na zaciatok pre man dobre 


