Nebojte se digitalizacelních přehrávačů a kontrolérů
Nebojte se digitalizacelních přehrávačů a kontrolérů
Tento osvětový článeček sem se rozhold napsat na popud neustálých dotazů a obav na tyto technologie v našem i v jjiných obchoděch, kde se s tímto setkávají prodejci pomalu denně.
Obliba digitálních formátů stále roste a to především díky pohodlnějšímu a levnějšímu pořízení skladeb ve formátech (MP3, WAV, WMV), ale i díky tomu, že dj může přehrávat na akci snadno vlastní tvorbu. Nespornou výhodou je i snadná transportnost, kdy není potřeba sebou na akci tahat několik kufrů CD nebo ještě hůř vinylů. Kdo takto několik let jezdil hrát, tak jistě ví o jakou obrovskou úlevu se jedná.
Klady, zápory a jak to vlastně funguje
Oproti CD přehrávačům mají digitální zařízení ať už se jedná přímo o přehrávače s možností připojení externích zařízení přes USB (FlashDisk, externí HDD, iPod, ...), paměťové karty, nebo v poslední době velmi oblíbené propojení s počítači jako MIDI kontrolér, několik výhod. Především se Vám nestane, že se Vám CD médium poškrábe, nebo z důvodu špinavé nebo neseřízené čočky laseru přehrávač nebude chtít CD načíst a už vůbec se nesetkáte s přeskakujícím CD. Jak sem zmínil již v úvodu, nemusíte sebou vozit ani kufry s CD, ale vystačíte si s jedním notebookem, externím diskem, nebo s paměťovou kartou. Mnozí lidé zatím nemají k této technologii důvěru a vidí za ní nespolehlivost. Bohužel toto jsou jen fámy, které nejsou vůbec na místě a převažuje zde spíše konzervativní strach z něčeho nového. Jediným čím se CD a tyto digitální přehrávače lidší, je způsob přenosu digitálního zdroje audio signálu do přehrávače. Mnoho lidí si myslí, že na klasickém CD je uložena přímo audio stopa jako je tomu u gramofonových desek, ale není tomu tak a i zde je hudba uložena v digitální podobě. U klasického CD je uložena skladba v digitální podobě na CD nosiči, ze kterého jsou tato data přenášena pomocí laseru do přehrávače, který tato data zpracuje na výsledný zvuk. Digitální přehrávače načtají data z paměťového média přímo po kontaktech do přehrávače, který je opět zpracuje na výsledný zvuk. Jedinou odlišností je zde tedy způb přenosu digitálních dat a jak bylo zmíněno výše, u přenosu dat pomocí laseru může naopak docházet ke komplikacím díky nekvalitnímu médiu nebo nečistotám. Pokud je datové médium připojeno přímo přes kontakty k přehrávači, tak zde jsou jakékoliv ztráty dat při přenosu takřka vyloučeny. Stejně jako se lidé dnes nebojí používat digitální fotoaparáty, kde si ukládají své fotografie v digitální podobě na paměťové karty, tak není důvod se bát používat digitální dj přehrávače, která Vám naopak přinášejí větší komfort.
Bohužel mnoho lidí si myslí, že pokud je jakékoliv zařízení pro hraní připojeno k počítači, tak hraje samo skoro bez obsluhy a tím je degradují na pouhé hračky pro děti. Tyto nepravdy šíří především lidé, kteří z toho nikdy nehráli a pokud takovéh člověka postaví ke kontroléru, tak od něj po chvíli uteče s odůvodněním, že se z toho nedá hrát a vidí, že to tak jednoduché není jak se může na první pohled zdát. Hraní pomocí kontrolérů nebo ovládacích vinylů je zcela stejné jako hraní z CD přehrávačů a gramofonů a v ničem Vám to neusnadní. Počítač je zde jen úložeštěm skladeb a elektornikou přehrávače. Nikdo zde za Vás nic neudělá a stejně jako na přehrávači zde srovnáváte rychlosti a beaty pitchem a jogem. Monitor počítače s použitým softwarem je pouze jakýmsi displejem přehrávače a ukzauje Vám skladby a informace o přehrávané skladbě, stejně jako to dělají CD přehrávače. Většina programů umí stiskem tlačítka srovnat BPM přehrávaných skladeb, případně i srovnat beaty, ale tuto možnost není vhoné používat, jelikož se na ni nedá spolehnout díky často nepravidelnému rytmu skladeb. Synchronizaci proto používají především začínající djové, kteří se učí hrát, ale rozhodně není využívána profesionály. Synchronizace skladeb tedy není funkce, kterou Vás to automaticky nutí používat, ale naopak se při hraní nepoužívá. Rrozhodnutí, které zobrazené informace o skladbě na monitoru k hraní využijete a které ne, je čistě na Vás a věřte, že nezobrazují o nic více než například CD přehrávač Pioneer CDJ-1000, který zobrazuje též grafický průběh skladby, BPM a veškeré dostupné informace o skladbě pro usnadnění produkce.
Digitální přehrávače můžeme rozdělit do několika skupin a to na přehrávače, kontroléry a na Vinylové systémy s časovým kódem.
Přehrávače
Nejčastěji to jsou zařízení kombinovaná s CD přehrávači a nebo přehrávače podporující pouze paměťová média. Skladby které chcete přehrávat si uložíte na paměťovou kartu (SD), USB FlashDisk, externí pevný disk přes USB, iPod, ... dle toho který vstup dat přehrávač podporuje. Skladby máte na paměťovém médiu uloženy ve formátu WAV, MP3, WAV, AAC, opět dle toho který formát zvukových dat je podporován. Po připojení paměťového média k přehrávači, můžete na displeji listovat v názvech skladeb a zvolit si tu, kterou chcete přehrát, zcela stejným způsobem jako na klasickém CD přehrávači. Vlastní přehrávání, včetně nastavení rychlosti skladeb, práce s efekty, smyčky a vše ostatní je totožné s CD přehrávači a to z důvodu, že se přehrávní datových souborů ničím neliší od přehrávání audio CD, která jsou v podstatě též nosiči digitálních dat. Někteří mohou namítat, že výběr skladeb je pracný jelikož mají na kartě uloženo několik set skladeb. V tomto případě není nic snazšího, než si pořídit paměťové karty s menší kapacitou, které jsou dnes již cenově srovnatlené s cenou prázdný CD médií a na tyto nahrávat maximálně 50 skladeb, případně si ke každé kartě vytisknout seznam skladeb. Jednotlivé přehrávače se liší především komfortem výběru skladeb. Některé mají jen jedno řádkový displej, některé však disponují plně grafickým několika řádkovým displejem včetně zobrazení obalu skladby dle CD. U některých si musíte vystačit pouze s otáčivým knobem nebo tlačítky pro výběr skladby, jiné nabízejí funkce hledání i s možností připojení počítačové klávesnice.
Vynylové systém s časovým kódem
Tato technologie se používá již poměrně dlouhou dobu, kdy s ní přišla na trh firma Stanton se svým systémem FinalScratch. V dnešní době je na trhu již celá řada těchto systémů např. Traktor Scratch, Serato Scratch Live, M-Audio Torq, Numark Virtual Vinyl, MixVibes, DVS, Deckadance, djDecks a mnoho dalších. Tyto systém využívají k přehrávání nejčastěji klasické gramofony, na které se umístí speciální vinyl, který obsahuje časový kód převedený do zvukové podoby "pískavý zvuk", pomocí kterého se následně zjistí v jakém místě se nachází jehla na desce. Tyto systémy nemoho pracovat samostatně a k jejich využití je potřeba počítač s příslušným softwarem a zvukovou kartou. Výše jmenované systémy se liší zejména dodávanou zvukovou kartou se kterou software výhradně spolupracuje a jiné systém pak umožňují použití software s libovolnou zvukovou kartou. Princip fungování těchto systémů je poměrně jednochý. Zvukový signál, který přijde z gramofonu do počítače přes zvukovou kartu, software vyhodnotí a zjistí ve kterém místě se nachází jehla a podle toho nastaví pozici přehrávání zvolené skladby v programu. Tímto způsobem můžete přehrávat skladby z Vašeho počítače stejně jako by jste je měli na skutečné vinylové desce. Nevýhodou tohoto řešení je potřeba větší kabeláže na vzájemné propojení gramofonů, zvukové karty, počítače a mixážního pultu, ale i toto lze minimalizovat za pomoci mixážního pultu s integrovanou zvukovou kartou. Některé mixážní pulty nabízejí v sobě krom zvukové karty i MIDI kontrolér a jsou tak ideálním prostředkem pro digitální djing.
Kontroléry
MIDI kontroléry (ovladače) jsou dnes velmi populární a to především díky snadné instalaci a spolehlivé technologii, která je známa již mnoho let. Jedná se o nejrůznější zařízení, které se propojí jedním kabelem s počítačem kde slouží jako ovladač k zvolenému dj programu. Kontrolér při každém pohybu nebo stisku ovládacího prvku vyšle do počítače kód (MIDI instrukci), kterou software vyhodnotí a provede operaci přiřazenou tomuto kódu. Celý dj program včetně přehrávání, ovládání efektů, smyček, výběru skladem, to vše můžete ovládat MIDI kontrolérem. Výsledný zvuk Vám pak vyleze ze zvukové karty, kterou některé kontroléry mají již integrovánu v sobě. Mnoho lidí při pohledu na kontrolér řekně, že mu tam přijdou některé tlačítka zbytečná a naopak některá mu scházejí. Výhodou MIDI zařízení je však to, že tlačítka na kontroléru nemusí mít význam dle uvedených popisků, ale můžete jim přiřadit v programu zcela jiné funkce dle toho jak Vám budou vyhovovat. Proto můžete například tlačítku s popiskem play, přiřadit funkci synchronizace, nebo jakoukoliv jinou funkci. MIDI kontroléry fungují s veškerým softwarem, který podporuje MIDI a můžete tak k přehrávání a ovládání používat Vám nejvíce vyhovující software. Tyto ovladače není potřeba instalovat do operačního systému, ale stačí je pouze připojit kabelem, což zvládne i úplný laik. Kontrolér můžete využít jak k ovládání přehrávací části, tak i ovládání mixážní části programu nebo obojího současně. Pokud tedy vlastníte kvalitní mixážní pult, kterého se nechcete vzdát, můžete nadále mixovat skladby přes něj a na kontroléru ovládat jen přehrávání skladeb, stejně jako na CD přehrávači nebo gramofonu. Naopak pokud máte nižší rozpočet a nemáte mixážní pult, tak vystačíte jen s MIDI konzolí. V dnešní době se začínají objevovat velmi zajímavé kontroléry, kterým se též říká digitální MIDI gramofony, kde jsou jog kola pro ovládání rychlosti skladby a scratchování, nahrazena točícím talířem s přímým náhonem, stejně jako je tomu na gramofonu a tím dodávají kontroléru pocit hraní na skutečném gramofonu. S kontrolery nejste odkázání na funkce, které by Vám nabídnul přehrávače, ale můžete využívat plně veškerých možností dj programu, který po čase můžete obměnit za jiný a zbytečně neinvestovat do nového přehrávače.
Můj soboní názor je, že za nedlouho zde zůstane jen klasický 12" vinyl, který nic nepřekoná a pak jen nejrůznější formy digitálních zařízení.
Obliba digitálních formátů stále roste a to především díky pohodlnějšímu a levnějšímu pořízení skladeb ve formátech (MP3, WAV, WMV), ale i díky tomu, že dj může přehrávat na akci snadno vlastní tvorbu. Nespornou výhodou je i snadná transportnost, kdy není potřeba sebou na akci tahat několik kufrů CD nebo ještě hůř vinylů. Kdo takto několik let jezdil hrát, tak jistě ví o jakou obrovskou úlevu se jedná.
Klady, zápory a jak to vlastně funguje
Oproti CD přehrávačům mají digitální zařízení ať už se jedná přímo o přehrávače s možností připojení externích zařízení přes USB (FlashDisk, externí HDD, iPod, ...), paměťové karty, nebo v poslední době velmi oblíbené propojení s počítači jako MIDI kontrolér, několik výhod. Především se Vám nestane, že se Vám CD médium poškrábe, nebo z důvodu špinavé nebo neseřízené čočky laseru přehrávač nebude chtít CD načíst a už vůbec se nesetkáte s přeskakujícím CD. Jak sem zmínil již v úvodu, nemusíte sebou vozit ani kufry s CD, ale vystačíte si s jedním notebookem, externím diskem, nebo s paměťovou kartou. Mnozí lidé zatím nemají k této technologii důvěru a vidí za ní nespolehlivost. Bohužel toto jsou jen fámy, které nejsou vůbec na místě a převažuje zde spíše konzervativní strach z něčeho nového. Jediným čím se CD a tyto digitální přehrávače lidší, je způsob přenosu digitálního zdroje audio signálu do přehrávače. Mnoho lidí si myslí, že na klasickém CD je uložena přímo audio stopa jako je tomu u gramofonových desek, ale není tomu tak a i zde je hudba uložena v digitální podobě. U klasického CD je uložena skladba v digitální podobě na CD nosiči, ze kterého jsou tato data přenášena pomocí laseru do přehrávače, který tato data zpracuje na výsledný zvuk. Digitální přehrávače načtají data z paměťového média přímo po kontaktech do přehrávače, který je opět zpracuje na výsledný zvuk. Jedinou odlišností je zde tedy způb přenosu digitálních dat a jak bylo zmíněno výše, u přenosu dat pomocí laseru může naopak docházet ke komplikacím díky nekvalitnímu médiu nebo nečistotám. Pokud je datové médium připojeno přímo přes kontakty k přehrávači, tak zde jsou jakékoliv ztráty dat při přenosu takřka vyloučeny. Stejně jako se lidé dnes nebojí používat digitální fotoaparáty, kde si ukládají své fotografie v digitální podobě na paměťové karty, tak není důvod se bát používat digitální dj přehrávače, která Vám naopak přinášejí větší komfort.
Bohužel mnoho lidí si myslí, že pokud je jakékoliv zařízení pro hraní připojeno k počítači, tak hraje samo skoro bez obsluhy a tím je degradují na pouhé hračky pro děti. Tyto nepravdy šíří především lidé, kteří z toho nikdy nehráli a pokud takovéh člověka postaví ke kontroléru, tak od něj po chvíli uteče s odůvodněním, že se z toho nedá hrát a vidí, že to tak jednoduché není jak se může na první pohled zdát. Hraní pomocí kontrolérů nebo ovládacích vinylů je zcela stejné jako hraní z CD přehrávačů a gramofonů a v ničem Vám to neusnadní. Počítač je zde jen úložeštěm skladeb a elektornikou přehrávače. Nikdo zde za Vás nic neudělá a stejně jako na přehrávači zde srovnáváte rychlosti a beaty pitchem a jogem. Monitor počítače s použitým softwarem je pouze jakýmsi displejem přehrávače a ukzauje Vám skladby a informace o přehrávané skladbě, stejně jako to dělají CD přehrávače. Většina programů umí stiskem tlačítka srovnat BPM přehrávaných skladeb, případně i srovnat beaty, ale tuto možnost není vhoné používat, jelikož se na ni nedá spolehnout díky často nepravidelnému rytmu skladeb. Synchronizaci proto používají především začínající djové, kteří se učí hrát, ale rozhodně není využívána profesionály. Synchronizace skladeb tedy není funkce, kterou Vás to automaticky nutí používat, ale naopak se při hraní nepoužívá. Rrozhodnutí, které zobrazené informace o skladbě na monitoru k hraní využijete a které ne, je čistě na Vás a věřte, že nezobrazují o nic více než například CD přehrávač Pioneer CDJ-1000, který zobrazuje též grafický průběh skladby, BPM a veškeré dostupné informace o skladbě pro usnadnění produkce.
Digitální přehrávače můžeme rozdělit do několika skupin a to na přehrávače, kontroléry a na Vinylové systémy s časovým kódem.
Přehrávače
Nejčastěji to jsou zařízení kombinovaná s CD přehrávači a nebo přehrávače podporující pouze paměťová média. Skladby které chcete přehrávat si uložíte na paměťovou kartu (SD), USB FlashDisk, externí pevný disk přes USB, iPod, ... dle toho který vstup dat přehrávač podporuje. Skladby máte na paměťovém médiu uloženy ve formátu WAV, MP3, WAV, AAC, opět dle toho který formát zvukových dat je podporován. Po připojení paměťového média k přehrávači, můžete na displeji listovat v názvech skladeb a zvolit si tu, kterou chcete přehrát, zcela stejným způsobem jako na klasickém CD přehrávači. Vlastní přehrávání, včetně nastavení rychlosti skladeb, práce s efekty, smyčky a vše ostatní je totožné s CD přehrávači a to z důvodu, že se přehrávní datových souborů ničím neliší od přehrávání audio CD, která jsou v podstatě též nosiči digitálních dat. Někteří mohou namítat, že výběr skladeb je pracný jelikož mají na kartě uloženo několik set skladeb. V tomto případě není nic snazšího, než si pořídit paměťové karty s menší kapacitou, které jsou dnes již cenově srovnatlené s cenou prázdný CD médií a na tyto nahrávat maximálně 50 skladeb, případně si ke každé kartě vytisknout seznam skladeb. Jednotlivé přehrávače se liší především komfortem výběru skladeb. Některé mají jen jedno řádkový displej, některé však disponují plně grafickým několika řádkovým displejem včetně zobrazení obalu skladby dle CD. U některých si musíte vystačit pouze s otáčivým knobem nebo tlačítky pro výběr skladby, jiné nabízejí funkce hledání i s možností připojení počítačové klávesnice.
Vynylové systém s časovým kódem
Tato technologie se používá již poměrně dlouhou dobu, kdy s ní přišla na trh firma Stanton se svým systémem FinalScratch. V dnešní době je na trhu již celá řada těchto systémů např. Traktor Scratch, Serato Scratch Live, M-Audio Torq, Numark Virtual Vinyl, MixVibes, DVS, Deckadance, djDecks a mnoho dalších. Tyto systém využívají k přehrávání nejčastěji klasické gramofony, na které se umístí speciální vinyl, který obsahuje časový kód převedený do zvukové podoby "pískavý zvuk", pomocí kterého se následně zjistí v jakém místě se nachází jehla na desce. Tyto systémy nemoho pracovat samostatně a k jejich využití je potřeba počítač s příslušným softwarem a zvukovou kartou. Výše jmenované systémy se liší zejména dodávanou zvukovou kartou se kterou software výhradně spolupracuje a jiné systém pak umožňují použití software s libovolnou zvukovou kartou. Princip fungování těchto systémů je poměrně jednochý. Zvukový signál, který přijde z gramofonu do počítače přes zvukovou kartu, software vyhodnotí a zjistí ve kterém místě se nachází jehla a podle toho nastaví pozici přehrávání zvolené skladby v programu. Tímto způsobem můžete přehrávat skladby z Vašeho počítače stejně jako by jste je měli na skutečné vinylové desce. Nevýhodou tohoto řešení je potřeba větší kabeláže na vzájemné propojení gramofonů, zvukové karty, počítače a mixážního pultu, ale i toto lze minimalizovat za pomoci mixážního pultu s integrovanou zvukovou kartou. Některé mixážní pulty nabízejí v sobě krom zvukové karty i MIDI kontrolér a jsou tak ideálním prostředkem pro digitální djing.
Kontroléry
MIDI kontroléry (ovladače) jsou dnes velmi populární a to především díky snadné instalaci a spolehlivé technologii, která je známa již mnoho let. Jedná se o nejrůznější zařízení, které se propojí jedním kabelem s počítačem kde slouží jako ovladač k zvolenému dj programu. Kontrolér při každém pohybu nebo stisku ovládacího prvku vyšle do počítače kód (MIDI instrukci), kterou software vyhodnotí a provede operaci přiřazenou tomuto kódu. Celý dj program včetně přehrávání, ovládání efektů, smyček, výběru skladem, to vše můžete ovládat MIDI kontrolérem. Výsledný zvuk Vám pak vyleze ze zvukové karty, kterou některé kontroléry mají již integrovánu v sobě. Mnoho lidí při pohledu na kontrolér řekně, že mu tam přijdou některé tlačítka zbytečná a naopak některá mu scházejí. Výhodou MIDI zařízení je však to, že tlačítka na kontroléru nemusí mít význam dle uvedených popisků, ale můžete jim přiřadit v programu zcela jiné funkce dle toho jak Vám budou vyhovovat. Proto můžete například tlačítku s popiskem play, přiřadit funkci synchronizace, nebo jakoukoliv jinou funkci. MIDI kontroléry fungují s veškerým softwarem, který podporuje MIDI a můžete tak k přehrávání a ovládání používat Vám nejvíce vyhovující software. Tyto ovladače není potřeba instalovat do operačního systému, ale stačí je pouze připojit kabelem, což zvládne i úplný laik. Kontrolér můžete využít jak k ovládání přehrávací části, tak i ovládání mixážní části programu nebo obojího současně. Pokud tedy vlastníte kvalitní mixážní pult, kterého se nechcete vzdát, můžete nadále mixovat skladby přes něj a na kontroléru ovládat jen přehrávání skladeb, stejně jako na CD přehrávači nebo gramofonu. Naopak pokud máte nižší rozpočet a nemáte mixážní pult, tak vystačíte jen s MIDI konzolí. V dnešní době se začínají objevovat velmi zajímavé kontroléry, kterým se též říká digitální MIDI gramofony, kde jsou jog kola pro ovládání rychlosti skladby a scratchování, nahrazena točícím talířem s přímým náhonem, stejně jako je tomu na gramofonu a tím dodávají kontroléru pocit hraní na skutečném gramofonu. S kontrolery nejste odkázání na funkce, které by Vám nabídnul přehrávače, ale můžete využívat plně veškerých možností dj programu, který po čase můžete obměnit za jiný a zbytečně neinvestovat do nového přehrávače.
Můj soboní názor je, že za nedlouho zde zůstane jen klasický 12" vinyl, který nic nepřekoná a pak jen nejrůznější formy digitálních zařízení.
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
Myslím si, že problém bude v tom, že prostě slovo DJ nějak s těmi gramofony souvisí a když se řekne DJ, tak si lidi představí opravdu toho s těma turntables a v modernějším pojetí s CDečky ..... o DigiDjingu moc lidí ještě páru nemá (ti, kteri se o djing nezajimaj)...
Je pravda, že mi možná trochu vadí, že ty MIDI controllery jsou malé, je to takové titěrné a možná větší prostor na nich by neuškodil ... ale to je tkaovej spíš zanedbatelnej nedostatek.
Jak už jsem psal v jednom topicu, myslím si že nakonec se klasika s technologíí spojí ... a TC vinyly budou mít velkej úspěch ... osobně o tom dost uvažuju ... a asi vím na co šetřím
Jen zatím vůbec nevím jak to všechno přesně a pořádně funguje ... nemyslím jen technicky jako tamhle to čte a vysílá takej písklavej zvuk atd ... ale propojení třeba a trochu detailněji jak to funguej s tím programem, výhody, chyby a nedostatky atd ... takže esik tu má někdo odkaz na nějakej článek nebo rovnou stránky, které se tímto zabývají, tak bych byl vděčný 
Jinak článek na počteníčko ... delší počteníčko ... dobrej
A ještě s tím automatickým srovnáním BPM ... no jasně že využiju toho, že mám před sebou možnost srovnat si rychlosti ... (jen rychlosti!!!) pomocí tlačítka ... ale doladit bubny do sebe dělám ve sluchátkách, protože program se dost mýlí ... tlačítko na automatické dorovnání ryhclostí si myslím že je ale dost nutné, třeba u BCD to ručně, uplne ručně, nesrovnáš ... protože pitch ti skáče o desetiny ... a takejch 0,05 BPM může jít po 20 sekundách znát ... protože to za 20 sekund udělá vlastně posun o ... (přibližně, laicky a asi i blbě spočítáno
) ... o nějake 2 bubny? asi hovadina co ?
... no pryč s tím ... prostě to že si srovnám BPMka na setiny přesně mi ušetří práci a už stačí jen nasadit sluchátka a dorovnat beaty ... já bych tuto možnost nezavrhoval ... i když jsem začátečník takže to je asi teprve nováčkovský názor ...
Je pravda, že mi možná trochu vadí, že ty MIDI controllery jsou malé, je to takové titěrné a možná větší prostor na nich by neuškodil ... ale to je tkaovej spíš zanedbatelnej nedostatek.
Jak už jsem psal v jednom topicu, myslím si že nakonec se klasika s technologíí spojí ... a TC vinyly budou mít velkej úspěch ... osobně o tom dost uvažuju ... a asi vím na co šetřím


Jinak článek na počteníčko ... delší počteníčko ... dobrej

A ještě s tím automatickým srovnáním BPM ... no jasně že využiju toho, že mám před sebou možnost srovnat si rychlosti ... (jen rychlosti!!!) pomocí tlačítka ... ale doladit bubny do sebe dělám ve sluchátkách, protože program se dost mýlí ... tlačítko na automatické dorovnání ryhclostí si myslím že je ale dost nutné, třeba u BCD to ručně, uplne ručně, nesrovnáš ... protože pitch ti skáče o desetiny ... a takejch 0,05 BPM může jít po 20 sekundách znát ... protože to za 20 sekund udělá vlastně posun o ... (přibližně, laicky a asi i blbě spočítáno


-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 20 kvě 2007 15:39
Ja osobně si zas myslím že postupně se od klasického gramce úplně upustí a budou se používat pouze imitace gramofonu bez jehel a ramínek.. prostě že se na nich bude točit 12´´ deska jen že přenos signálu se bude uskutečňovat datovou cestou a ne přes analogový zvuk..
Hromady desek budou(už u někoho jsou) nahrazeny harddiskem a čtení médií bude probíhat přímo v komplu, aniž by kdekoliv vznikla ztráta zvukové kvality, nebo se musel člověk zpoléhat na to že deska nebude škrábnutá a nepřeskočí mu jehla nebo tak něco..
Každopádně s váma souhlasím v tom, že vinyl k djjingu patří ale djjing se začíná měnit na digidjjing a tam už bych místo pro vinyl neviděl.. uvidíme jak všechno dopadne a necháme se překvapit...
Já osobně budu používat midikonzoli.. v tom už mám jasno..
Hromady desek budou(už u někoho jsou) nahrazeny harddiskem a čtení médií bude probíhat přímo v komplu, aniž by kdekoliv vznikla ztráta zvukové kvality, nebo se musel člověk zpoléhat na to že deska nebude škrábnutá a nepřeskočí mu jehla nebo tak něco..
Každopádně s váma souhlasím v tom, že vinyl k djjingu patří ale djjing se začíná měnit na digidjjing a tam už bych místo pro vinyl neviděl.. uvidíme jak všechno dopadne a necháme se překvapit...
Já osobně budu používat midikonzoli.. v tom už mám jasno..
VDJ PRO+Audio2DJ+Eks XP5+Denon DN-X050+EEE1000H+Sennheiser HD 25
Já to vidim tak, že fajnšmekři zůstanou u klasických vinylů, rádoby lepší djové dle zahraničních kolegů hrajících v klubech budou používat media playery od Pioneeru a do nich budou cpát přes USB zvá datová úložiště a my ostatní skončíme u nejpodivnějších MIDI konzolí, které čím dál více budou připomínat právě gramce bez ramínka a jehly jak správně píšeš. Naopak si myslim, že zaniknou systémy ala FinalScratch, protože není důvod krabiček a hromady kabelů a jiných kouzel, když to jde jednoduše přes digitální midi gramec, ale tady to ještě potrvá protože se spoléhá na to že v podnicích jsou gramce klasické a tak je potřeba finalscratche tam tahat. Bohužel špička zůstane u těch MediaPlayerů a to z jednoho prostého důvodu, protože Pioneer nemá zkušenosti s výrobou gramců a nemá tak motory s přímým náhonem a nedává je ani do CD přehrávačů, takže oni zůstanou asi na věky od manuálních točítek na kterých nemají co pokazit než aby se pouštěli do nějakých motoryzovaných talířů o kterých nemají páru.
http://blog.digitaldj.cz - Novinky ze světa DJ techniky
muj nazor ;-D
pokud chces vedet jak treba TC s takovym softem a hardwarem funguje stav se na PRODANCu je tam k dispozici porad serato ala TTM57... Vetsina uspesnejch DJs ktery neco UMI zustane u Gramofonu protoze preciznost urcitejch setu, potazmo RUTIN je na milimetry vypocitany mesice vydrena
doma na urcitm vebaveni , ktery jak azu zpravne zminuje vlastni i vetsina klubu nevim tedy proc by meli kupovay shitozni hracky ktery se radoby toci a hovno vydrz kdyz maj napr T gramce??? ti kteri uz ted hrajou na CDplayery u nich asi zustane podobnym zpusobem jako turnatbleisti..... ale bude to delat s tatovejma kabelama kartama atd jak uz to treba ted dela DJ CUT DEM ;-D SHOW na titernym plastovym hrackarstvi chci videt a az to nekdo budete umet ozvete se rad se na vas pridu podivat 


Technics1200mk2
RaneTTM57SL
ShureM44-7
MacBookPro
A&H-XD53
TFinger
RaneTTM57SL
ShureM44-7
MacBookPro
A&H-XD53
TFinger
osobně si myslím že lidi do těch midikonzolí půjdou když budou sílou motoru hodně podobné jako gramce (u NUMARKU NS7 - by měl být motor s TTX ne?) takže bych v tom neviděl problém a talíř už pak nebude problém v další sérii midikontrolérů dodělat aby měl třeba těch 10´´, 12´´.. já sem jen zvědav co jestli ještě něco dorazí a tak a jak budou ty věci velké.. mě osobně se na NTC hraje dobře ale NS7 by měla být větší a navíc se softem od SERATA.. mě se tato várka nových hraček líbí jsou větší a s motorizovaným talířem...
Ale jak asi určitě to dopadne tak jak psal AZU..
Ale jak asi určitě to dopadne tak jak psal AZU..
VDJ PRO+Audio2DJ+Eks XP5+Denon DN-X050+EEE1000H+Sennheiser HD 25
jestli taky neco malinko muzu. Myslim si, ze to nebude dlouho trvat a "profi" zazobany DJS s neskutecne drahyma cd playerama prevalcuje takova ta prumerna stredni trida s notasema a midi kontrolerama. Vidim to na svem okoli, vsichni zacinajici kamosi si radeji nez nesmyslne drahe pioneery ci denony koupi notebook, ktery je naprosto vsestrana vec. Poslouzi od psani seminarek do skoly, internet, poslouchani hudby a video, jako HDD a dvd rekorder digitalniho vysilani az po napr. hrani her. Navic si snad kazdej uvedomuje, ze se clovek nejakym zpusobem nekam vyviji. U notase si jen zmeni program a z obycejneho DJe se razem muze stat umelec atp. Midi kontrolery dnes obsahuji i tahove fadery, nekonecne potenciometry, takze je to proste pro vice pouziti nez jen michat dve diskarny dohromady
Ja si proste nemuzu pomoct, ale prijde mi to jako jedina logicka cesta...

aby ses nedivil, vetsi lidi da radeji prednost nemotorizovanym talirum typu Pioneer nez tem s motorem. hrat na nemotorizovany talir je o dost jednodusihoolifan píše:osobně si myslím že lidi do těch midikonzolí půjdou když budou sílou motoru hodně podobné jako gramce (u NUMARKU NS7 - by měl být motor s TTX ne?) takže bych v tom neviděl problém a talíř už pak nebude problém v další sérii midikontrolérů dodělat aby měl třeba těch 10´´, 12´´.. já sem jen zvědav co jestli ještě něco dorazí a tak a jak budou ty věci velké.. mě osobně se na NTC hraje dobře ale NS7 by měla být větší a navíc se softem od SERATA.. mě se tato várka nových hraček líbí jsou větší a s motorizovaným talířem...
Ale jak asi určitě to dopadne tak jak psal AZU..
na tom něco bude.. ale s tim motorem to bude věrnější pro turntablisty ale na druhou stránku ti raděj zůstanou u svých gramců do té doby dokud budou mít přenosky... zas na druhou stranu z vlastní zkušenosti vím o 2T gramcích na které se v klubu už asi 2 roky nešáhlo protože se hraje z pio 100 a někteří kluci si vozí booky.. kolega si nedávno kupoval klasické pcčko a teď si mlátí do hlavy že nevzal radši booka a nepřikoupil si aspoň BCDčko.. já sem každopádně otevřený pro možnosti digidjjingu a počítám že svůj NTC časem vyměním za něco jako NS7JB007 píše:hrat na nemotorizovany talir je o dost jednodusi
VDJ PRO+Audio2DJ+Eks XP5+Denon DN-X050+EEE1000H+Sennheiser HD 25
To je znamy fakt. Hned jak se CD playery nacucili kvalitnimu scratchingu, tak na ne spousta DJs presla. Krome znamych vyhod(velikost,CD-RaRW), tu byli i dalsi vyhodne veci. Ted mam na mysli jednodusi ovladani! Kdyz spatne drbnete do gramofonu, tak to bude mit vazne nasledky! U CD playeru se vam to nestane.
Ja jsem se u desek take moc neohral, jiz koncem roku 2002 jsem se vydal cestou kontroler + gramofony s TCV. Teto strategie se drzim dodnes. Rika se nikdy nerikej nikdy a tak nevylucuji, ze pokud nekdo vyrobi obvzlast povedene kontrolery, ze u me nahradi dosavadni vybaveni.
I presto, ze se skoro od pocatku zabyvam digi technologiemi, tak si nejvice vazim DJu co hraji z placek, viz muj prispevek s Normanem Cookem ve Vseobecne diskusi
Ja jsem se u desek take moc neohral, jiz koncem roku 2002 jsem se vydal cestou kontroler + gramofony s TCV. Teto strategie se drzim dodnes. Rika se nikdy nerikej nikdy a tak nevylucuji, ze pokud nekdo vyrobi obvzlast povedene kontrolery, ze u me nahradi dosavadni vybaveni.
I presto, ze se skoro od pocatku zabyvam digi technologiemi, tak si nejvice vazim DJu co hraji z placek, viz muj prispevek s Normanem Cookem ve Vseobecne diskusi

nazor typu "vinyl 4ever" a podobne hlasky mozem smelo prirovnat ako keby niekto stale doma preferoval sviecky ci petrolejovy kahan namiesto ziarovky ci ziarivky a v neposlednej rade led svietidlami.
proste je to vyvoj a ked sa to niekomu nepaci tak nech tu netlaci take kaleraby ze je to lepsie alebo podobne.
nastup midi veciciet a veci s tym spojenymi je celkom
proste je to vyvoj a ked sa to niekomu nepaci tak nech tu netlaci take kaleraby ze je to lepsie alebo podobne.
nastup midi veciciet a veci s tym spojenymi je celkom

Profi audio, zvučenie a iné...
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 03 čer 2007 11:54
...zapomente na to ....j.asi tak ...uz me to tzv. konkurovani a skatulkovani stve,co to melete s vyvojem? nic lepsiho jak gramce jeste nevymyslel...prekonej gram.kulturu a jsi kralem hudebniho prumyslu, po cdckach uz jen stekl pes. ..kontrolery tu jsou "akorat" treba proto abys na nich mohl odehrat neco co nemas na desce treba?a asi nikdy mit nebudes nebo kdyz uz mash starou poskarabanou desku? nebo proto ze ti ta hracka prida vic funkci a muzes delat creativnejsi mixy či jen proto ze ti ulehci praci... a nebo proto ze dnes ve zkur... zrychleny dobe mas driv ty tracky pomale vydany nebo v digitalni podobe nez na vinylu....to vsechno ale neznamena ze by si digital s analogem konkuroval! spis si vydobyl pravem svoje opodstaneni vedle gramcu,bez nehoz by vubec nic neznamenal!...nic vic...GRamofonova kultura nas hoši prezije ..a jestli si nekdo mysli ze se prestanou lisovat desky tak ma kratkej zrak nebo si mysli ze je uz 1.aprila jediny co je mozny tak desky podrazej
Fajnsmekru schopnejch platit je ale vic nez dosst ale spis co vim tak se zlevnuje
takze spis masovejsi produkcni zalezitost je dnes z toho, Dalsší hlavni věc často opomijená obchodne psychologicka stranka vece, nevim jak vy, kdyz si koupim mp3 treba na beatportu tak mam vzdycky pocit ze jsem o neco ochuzenej ne-li okradenej ..to je ta obchodni psychologie nakupu-na neco si sahnout.....


MacBookPro,Audio8DJ,VCI-100,RP-DH1200,Traktor3/OSX